ZAKELIJK – WEBDIENSTEN - 23.09.2014

Tijdregistratie met Teamito

Factureert u als zelfstandige op tijdbasis, dan is het bijhouden van het aantal gepresteerde uren een lastig karwei. Het onlangs gelanceerde Teamito wil u helpen. Maakt deze nieuwe webtool zijn belofte waar?

Teamito ( http://www.teamito.com – nog in bètafase) belooft ‘time tracking for freelancers and teams’ . Handig is alvast dat u op de homepage meteen kunt doorklikken naar een livedemo. U komt dan terecht in de module waarin u aan de hand van voorbeelddata alle functionaliteiten kunt uitproberen. U kunt zich natuurlijk ook meteen registreren voor deze gratis cloudtool.

Hoe werkt het?

Elke tijdregistratie gebeurt in een ‘three level’-structuur met klanten, projecten en taken. Via Clients kunt u de gegevens van uw klanten ingeven. Daarbij stelt u per klant een (eventueel variërend) uurtarief in. Tip. Om de munteenheid te wijzigen in euro, klikt u rechts bovenaan op het tandwieltje en daarna op ‘Workspace’. Dan kunt u projecten en deeltaken ingeven (en linken aan een klant) en ook hiervoor kunt u uurtarieven instellen. Let op! Als u voor een bepaalde opdracht en een daaraan gekoppelde klant verschillende uurprijzen ingeeft, dan gebruikt Teamito het projecttarief en niet het klanttarief.

Overzicht

In het Dashboard vindt u al uw projecten terug. Het begin- en eindmoment van een specifieke opdracht ingeven gaat zo: in het invulveldje bovenaan tikt u kort in wat u gaat doen, vervolgens linkt u daar een project aan en daarna klikt u op de start- en (nadien) stopknop. Ter info: u kunt slechts één opdracht tegelijkertijd laten ‘tracken’, maar dat is eigenlijk logisch: u kunt in principe niet voor meerdere klanten op hetzelfde moment werken. Alle registraties worden in een lijstje verzameld. Bent u vergeten om een tijdregistratie voor een opdracht te starten of te stoppen? Geen probleem: u kunt de start- en stoptijden achteraf nog handmatig aanpassen in het overzicht (door erop te klikken). Via Reports krijgt u een overzicht van alle gepresteerde tijden, inclusief de te factureren bedragen. Dit overzicht kunt u filteren per project en klant. Later wordt het ook mogelijk om de rapporten te exporteren naar csv of pdf.

Meerdere personen

Teamito laat u –  what’s in a name?  – ook tijdroosters maken voor teams. Handig dus als u met meerdere personen samenwerkt aan een opdracht. Mensen uitnodigen voor een specifiek team kan door rechts bovenaan op het menu-icoon te klikken en Team te selecteren. Elke deelnemer kunt u afzonderlijke rechten toekennen: read only , active of manager . Zodra uw medewerkers de uitnodiging geaccepteerd hebben, kunnen ze zelf noteren hoeveel tijd ze spenderen aan een opdracht. U kunt in principe ‘workspaces’ creëren, die elk specifieke teamleden kunnen bevatten.

Let op! Deze bètaversie laat maar één workspace toe, maar als u even mailt naar het uitstekende support team ( info@teamito.com ), dan krijgt u er meteen een paar extra toegewezen.

Interessant voor u?

Teamito is voorlopig gratis, maar er volgen nog te betalen formules. Deze nieuwkomer eens uitproberen is zeker de moeite waard, maar u zal er wel even uw weg in moeten zoeken. Weet dat er ook interessante (eerder besproken) alternatieven bestaan, zoals FunkyTime ( http://www.funkytime.eu ) en FourteenDayz ( http://www.14dayz.com ).

Gebruik Teamito om zelf of met uw teamleden bij te houden hoeveel tijd er besteed wordt aan bepaalde opdrachten/klanten. De samenwerkingsmogelijkheden zijn in de bètaversie beperkt, maar worden op eenvoudig verzoek uitgebreid.

Contactgegevens

Indicator BV | Schootense Dreef 31 | Postbus 794 | 5700 AT Helmond

Tel.: 0492 - 59 31 31 | Fax: 040 - 711 17 00

klantenservice@indicator.nl | www.indicator.nl

 

KvK-nummer: 17085336 | Btw-nummer: NL-803026468B01