Zo test u uw html-mail uit
Mooie lay-out. Wanneer u een commerciële e-mail of een e-zine opmaakt, gebruikt u wellicht html voor een mooie lay-out. Voor goede ontwerptips kunt u alvast terecht op sites zoals VerticalResponse ( http://goo.gl/ulh699 ) en Digital Telepathy ( http://goo.gl/o9Ezif ).
PutsMail. Voordat u uw mails uitstuurt naar uw klanten, is het echter belangrijk om te weten of die wel correct weergegeven worden op alle toestellen en besturingssystemen. Dit kunt u vooraf checken op PutsMail ( http://www.putsmail.com ). Hier kunt u gratis de html-code van uw mails plakken en laten versturen naar uw eigen e-mailadres. Zo komt u meteen te weten hoe ze eruitzien in uw eigen inbox.
Uitgebreider. PutsMail is overigens in handen van Litmus ( http://litmus.com/email-testing ) en die biedt u de mogelijkheid om uw mailings te tonen in meer dan 30 mailclients en -diensten (Gmail, Outlook, Lotus Notes, Yahoo! Mail, …) en devices (iPhone, iPad, Android, Windows Phone, BlackBerry, …). Dat kan gratis gedurende zeven dagen en daarna moet u betalen (vanaf $ 79/maand). Handig, maar probeer zeker ook eens goedkopere alternatieven zoals PreviewMyEmail ( http://www.previewmyemail.com – vanaf $ 49/maand) en Email on Acid ( http://www.emailonacid.com – vanaf $ 45/maand) uit.