WEBDIENSTEN - ONLINE COMMUNITY’S - 03.02.2017

Zo plant u uw sociale posts

Wilt u uw klanten bereiken via diverse sociale kanalen? Hoe kunt u dan uw posts op meerdere netwerken tegelijkertijd inplannen en afstemmen op elkaar?

Hootsuite

Elk sociaal platform heeft een eigen doelgroep, maar het is belangrijk om uw marketingstrategie over uw verschillende kanalen te uniformiseren. Gelukkig bestaan er tools die u daarmee helpen. Een populaire speler die we al eerder vermeld hebben, is Hootsuite ( http://www.hootsuite.com ). Hiermee kunt u posts inplannen, die dan op een gekozen moment tegelijk geplaatst worden op diverse platforms.

Verder biedt Hootsuite een scala aan extra functies: analyses van uw posts, het in de gaten houden van uw netwerken (ook die van uw concurrenten) binnen een centraal dashboard, de evolutie van uw volgers en fans bekijken, het ‘sentiment’ van reacties op uw berichten inschatten, … Handig, maar al deze extra’s komen het overzicht niet echt ten goede.

Buffer

Buffer ( http://www.buffer.com ) laat u via een centraal dashboard ook berichten inplannen. Dat kan voor Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn, Pinterest en Instagram. Ter vergelijking: Hootsuite ondersteunt Pinterest niet, maar heeft dan weer YouTube binnen zijn aanbod. Hootsuite profileert zich overigens eerder als ‘all-in’ beheers- en opvolgtool voor uw sociale netwerken, terwijl de mogelijkheden van Buffer zich voornamelijk beperken tot ‘scheduling’ van uw posts. Maar daardoor is de interface van die laatste wel veel toegankelijker en overzichtelijker.

Dat betekent niet dat Buffer geen interessante functionaliteiten in huis heeft. Er is bv. de leuke ‘Pablo’-functie ( http://pablo.buffer.com ), om rechtstreeks in Buffer overtuigende afbeeldingen te creëren voor uw sociale netwerken. Er zijn ook Android- en iOS-apps, net zoals een handige extensie voor uw browser.

Hoeveel kost het?

Gebruikt u Buffer alleen (dus niet in teamverband), dan kan dat gratis. U mag dan één account per sociaal platform koppelen en het aantal posts is beperkt tot tien per maand. Voor $ 10/maand wordt die maandelijkse limiet verhoogd tot 100 berichten en kunt u tot tien verschillende accounts linken. Wilt u dat ook uw medewerkers posts kunnen plaatsen, dan wordt het wel duur: vanaf $ 99/maand. U krijgt met deze formule wel inzicht in allerlei resultatenanalyses van de berichten die geplaatst worden. Alle details vindt u op https://buffer.com/pricing .

De gratis versie van Hootsuite laat u max. drie socialemedia-accounts koppelen, maar het aantal posts is onbeperkt. Te betalen formules starten vanaf € 9,90/maand (tien gelinkte accounts) en samenwerken binnen een team kost minstens € 34,99/maand – zie https://hootsuite.com/plans .

En Postfity?

Eerder hebben we ook Postfity ( http://www.postfity.com ) vermeld. Hiermee kunt u ook op een eenvoudige manier posts inplannen, maar alleen voor Facebook, Twitter en LinkedIn. Dat kan gratis voor vijf gekoppelde accounts en het aantal posts per maand is niet beperkt. Te betalen formules starten vanaf $ 5/maand – zie http://postfity.com/pricing/ . Tip.  Het is perfect mogelijk om Hootsuite, Buffer en Postfity naast elkaar te gebruiken, al gaat u dan wel voorbij aan uw oorspronkelijke doel van één centrale tool voor al uw posts.

Probeer Buffer om tegelijk berichten in te plannen op verschillende sociale platformen. Postfity is een te overwegen alternatief met een iets uitgebreidere gratis formule. Het populaire Hootsuite is minder overzichtelijk, maar biedt meer functies voor een ‘all-in’ beheer van uw sociale netwerken.

Contactgegevens

Indicator BV | Schootense Dreef 31 | Postbus 794 | 5700 AT Helmond

Tel.: 0492 - 59 31 31 | Fax: 040 - 711 17 00

klantenservice@indicator.nl | www.indicator.nl

 

KvK-nummer: 17085336 | Btw-nummer: NL-803026468B01