LinkedIn Premium, iets voor u?
Voor u en uw zaak
Gratis. Met uw persoonlijke profielpagina op LinkedIn ( https://www.linkedin.com ) stelt u zichzelf op een professionele manier voor aan klanten, leveranciers, collega’s, investeerders en andere zakenrelaties. Daarnaast kunt u op dit platform ook makkelijk een aparte LinkedIn-pagina voor uw zaak aanmaken. Daarop kunt u dan uw bedrijf extra in de kijker zetten. LinkedIn biedt ook heel wat mogelijkheden in een hr-context: u kunt vacatures in uw zaak bekendmaken, maar u kunt via dit kanaal evengoed duidelijk maken dat u zelf op zoek bent naar een nieuwe professionele uitdaging. Dat kan allemaal gratis.
Premium. Onder de vlag LinkedIn Premium ( https://premium.linkedin.com ) is er ook een aantal betaalde varianten. In de gratis versie wordt u daarop af en toe attent gemaakt, met slogans als: ‘Krijg toegang tot exclusieve tools en inzichten’ en ‘Premium één maand gratis gebruiken’. Maar is die formule ook echt iets voor u?
Vier premiumvarianten
Het premiumaanbod bestaat uit vier varianten, die elk mikken op een specifiek doel.
- Career (€ 29,98/maand of € 239,88/jaar) wil u helpen bij de start van een (nieuwe) carrière. Dit pakket zet u in de kijker bij recruiters, laat u nagaan hoe u zich verhoudt tot andere sollicitanten en helpt u bij het aanleren van nieuwe vaardigheden.
- Business (€ 54,99/maand of € 539,88/jaar) focust op het uitbreiden van uw zakelijk netwerk, uw bedrijf promoten en ondersteunen, de groei stimuleren en uw professionele reputatie beheren.
- Sales (€ 74,98/maand of € 719,88/jaar) draait om het vinden van commerciële opportuniteiten in uw doelmarkt. Via dit pakket gaat u op zoek naar interessante leads en accounts, krijgt u hulp bij de opbouw van relaties met prospects en klanten en vindt u ook de nodige inzichten daarvoor terug.
- Recruitment (€ 109,99/maand of € 1.079,88/jaar) is in het leven geroepen om talent te vinden, goede kandidaten aan te trekken en relaties op te bouwen met potentiële medewerkers.
Extra functies
Op https://bit.ly/2ECRaa1 vindt u een overzicht van deze vier premiumvarianten. Wanneer u daarop doorklikt, krijgt u meer details te zien. Elk pakket bevat specifieke mogelijkheden die afgestemd zijn op de beoogde doeleinden. Voorbeelden zijn: interne InMail-berichten versturen (al blijft het aantal naar onze mening te beperkt), in detail nagaan wie uw profiel bekeken heeft, meldingen en suggesties ontvangen, inzichten opvragen, geavanceerd zoeken, videocursussen bekijken, …
Conclusie
Er is niet zomaar één premiumformule. De verschillen tussen de onderlinge pakketten zijn groot, zowel qua insteek en qua prijs. Het is aan u om voor uzelf uit te maken of die prijs de meerwaarde rechtvaardigt. Argumenten pro en contra vindt u o.a. op https://bit.ly/2EPVTF1 en https://bit.ly/3gOyPU6 . Tip. U kunt zo’n premiumformule sowieso gratis een maandlang uitproberen.