WERKWIJZE BELASTINGDIENST - 15.12.2020
Hoorgesprek, laat u goed horen!
Voordat de Belastingdienst op uw bezwaarschrift beslist, heeft u op verzoek recht op een zogeheten ‘hoorgesprek’. Maakt u hier geen gebruik van, dan is volgens de Hoge Raad uw kans voorbij. Wat speelde er en waar moet u op letten?
Lees meer
PROCEDURE - 21.10.2020
Zorgen voor goed bewijs!
Goed bewijs, daar draait het altijd om als u gaat procederen. Ook in een recente welles-nieteszaak, waar iemand er niet in slaagde het bewijs te leveren dat de voormalig accountant niet alle stukken had teruggegeven. Wat beter regelen?
Lees meer
INGEBREKESTELLING - 29.09.2020
Trage fiscus aansporen tot actie
Het bezwaarschrift is verstuurd, de ontvangst is bevestigd ... en dan wordt het stil. Toch bestaat er een mogelijkheid om de fiscus te porren.
Lees meer
DOSSIER - 31.08.2020
Ingediende stukken kwijt
Ingediende stukken en bewijsmiddelen worden, volgens de media, nogal eens - al dan niet opzettelijk - verdonkeremaand door de Belastingdienst. Hoe dat te voorkomen?
Lees meer
WERKWIJZE BELASTINGDIENST - 30.06.2020
Telefonisch horen in tijden van corona
Bezwaarschrift en hoorgesprek. Als u een bezwaarschrift indient, kunt u de inspecteur verzoeken om te worden gehoord in het geval dat hij van plan is om uw bezwaarschrift niet of niet helemaal toe te wijzen. Zeker als u weet dat u zich mondeling beter kunt uitdrukken dan schriftelijk, is het verstandig om in uw bezwaarschrift op te nemen dat u voor het doen van de uitspraak, door de inspecteur gehoord wilt worden. ...
Lees meer
VERTROUWENSBEGINSEL - 25.05.2020
Opgewekt vertrouwen door de BelastingTelefoon
Op grond van het vertrouwensbeginsel gaat opgewekt vertrouwen boven strikte toepassing van de wet. Dat lukt niet zomaar, de eisen zijn streng. Toch kan een burger soms vertrouwen ontlenen aan een uitspraak van een medewerker van de BelastingTelefoon.
Lees meer