Horeca - Horeca-administratie

Recentelijk toegevoegde tips & adviezen

WET- EN REGELGEVING - 04.05.2022

Grote bedrijven moeten MKB’ers per 1 juli 2022 eerder betalen

De Tweede Kamer nam onlangs een wetsvoorstel aan dat grote bedrijven (met meer dan 250 werknemers) vanaf 1 juli 2022 MKB-bedrijven eerder moeten betalen. Hoe?
Lees meer

BTW-FACTUUR - 04.05.2022

Ook bij sponsoring in natura btw-factuur over en weer

Het evenementenseizoen is weer in volle gang. Wellicht dat u benaderd wordt om te sponsoren, bijv. in natura. Wat moet u weten en waarop moet u letten?
Lees meer

ADMINISTRATIE - 06.04.2022

Hoelang digitale stukken verplicht bewaren?

Zoals u weet, gelden er voor diverse soorten administratieve bescheiden verschillende verplichte minimale bewaartermijnen. Hoe zit dat met digitale bescheiden?
Lees meer

ADMINISTRATIE - 31.03.2022

Rechter moest onderzoek doen

De rechter moet nagaan of originele stukken eventueel via de inspecteur beschikbaar zijn.
Lees meer

HANDELSVERKEER - 24.02.2022

Globale indicatie hoe uw bedrijf ervoor staat ...

Tijd om de balans op te maken? Er bestaat een MKB-diagnosetool ( https://chat.mkbdiagnosetool.nl ). Met deze gratis tool, opgezet door de Kamer van Koophandel, het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat en Qredits, krijgt u meer kijk op de financiële gezondheid, uw online zichtbaarheid, uw prestaties binnen uw branche en op de waarde van uw bedrijf. Tip.  Houd uw KvK-nummer en uw laatste winst- en verliesrekening bij de hand. U moet via een soort chatfunctie een vrij korte vragenlijst invullen. Het resultaat is een ‘adviesrapport’ dat u als indicatie kunt gebruiken om uw plannen te maken of te herzien. Uw situatie wordt daarbij vergeleken met andere algemene kenmerken, met als bronnen Google, brancherapporten, e.d. De MKB-diagnosetool is een leuk begin om uw bedrijf te analyseren. Wilt u echter de diepte in, dan is uw eigen bedrijfsadviseur natuurlijk de aangewezen persoon. ...
Lees meer

WINST - 10.02.2022

Met de menukaart extra winst genereren

Uit onderzoek. Wat interessant is om te weten (uit onderzoek), is de volgorde van menu’s die u aanbiedt. Volgens consumentenpsycholoog Patrick Wessels wordt er het snelst voor het eerste gerecht op de menukaart gekozen. Dat komt omdat het brein denkt dat dit gerecht niet zomaar op de eerste plaats staat. Ook als dat niet zo is. Tip. Zet de meest winstgevende gerechten bovenaan op de menukaart. Gasten die geen specifieke voorkeur hebben, kiezen het makkelijkst het gerecht bovenaan de menukaart. Presenteert u aan tafel mondeling de kaart, dan kiest men vaak voor het laatstgenoemde gerecht, aldus het onderzoek. ...
Lees meer

Cookiebeleid