Internet en e-commerce - Recht en internet

Recentelijk toegevoegde tips & adviezen

RECHT EN INTERNET - 14.07.2020

Nu meer bescherming bij digitaal zakendoen ondernemers

Ondernemers hebben vanaf 12 juli 2020 meer zekerheid wanneer zij zakendoen met digitale platforms, zoals reserverings- en vergelijkingswebsites, online marktplaatsen en appstores. Vanaf de genoemde datum is namelijk de EU-verordening ‘Platform-to-Business’ (P2B) in werking die bijv. regels over geschillenbeslechting, transparantie over algemene voorwaarden en de volgorde van zoekresultaten vastlegt.
Lees meer

PRIVACYWETGEVING - 04.06.2020

Klant vragen naar klachten niet privacygevoelig?

Gezondheidscheck. Voor bijv. kappers, schoonheidsspecialistes en een aantal andere contactberoepen wordt geadviseerd om een ‘gezondheidscheck’ te doen, voordat de afspraak plaatsvindt. Daarbij wordt gevraagd of de klant afgelopen twee weken coronagerelateerde klachten heeft gehad. Zo ja, dan kan de afspraak niet doorgaan. Ook bij binnenkomst (afspraak) dient dit dan nog een keer gecheckt te worden. ...
Lees meer

ICT-RECHT - 19.05.2020

De meest gemaakte fouten bij webshops

Steeds meer ondernemers maken vooral nu in deze coronatijd gebruik van de mogelijkheden die online ondernemen biedt, bijv. via een webshop. Hierbij komen echter ook verplichtingen kijken. Kent u de gevolgen als u daar niet aan voldoet?
Lees meer

BEVEILIGING - PRIVACY - 12.05.2020

Corona, werk en privacy

Door de corona-epidemie nemen veel bedrijven maatregelen die impact hebben op de privacy. Hoe blijft u als werkgever binnen de perken van de wet?
Lees meer

TELEFONIE EN PRIVACY - 07.05.2020

Is videobellen privacygevoelig?

Videobellen is populair. Zo houdt u niet alleen contact met familie en vrienden, maar ook met uw klant, leverancier, boekhouder, ICT’er en wellicht ook met medewerkers. U gebruikt zelf programma X en een klant wil u contacten via Y. Wat gebeurt er nu met allerlei gegevens die u deelt? ...
Lees meer

INTERNET - 14.04.2020

Videobellen met de klant, u moet toch iets?

Het zijn lastige tijden, maar u wilt wel het aantal opdrachten zo hoog mogelijk houden. Daarom wilt u in gesprek met uw (potentiële) klant blijven. Hoe doet u dat op afstand?
Lees meer
Internet en e-commerce - Recht en internet

Meest gelezen tips & adviezen

ICT-RECHT - 19.05.2020

De meest gemaakte fouten bij webshops

Steeds meer ondernemers maken vooral nu in deze coronatijd gebruik van de mogelijkheden die online ondernemen biedt, bijv. via een webshop. Hierbij komen echter ook verplichtingen kijken. Kent u de gevolgen als u daar niet aan voldoet?
Lees meer

BEVEILIGING - PRIVACY - 12.05.2020

Corona, werk en privacy

Door de corona-epidemie nemen veel bedrijven maatregelen die impact hebben op de privacy. Hoe blijft u als werkgever binnen de perken van de wet?
Lees meer

PRIVACYWETGEVING - 04.06.2020

Klant vragen naar klachten niet privacygevoelig?

Gezondheidscheck. Voor bijv. kappers, schoonheidsspecialistes en een aantal andere contactberoepen wordt geadviseerd om een ‘gezondheidscheck’ te doen, voordat de afspraak plaatsvindt. Daarbij wordt gevraagd of de klant afgelopen twee weken coronagerelateerde klachten heeft gehad. Zo ja, dan kan de afspraak niet doorgaan. Ook bij binnenkomst (afspraak) dient dit dan nog een keer gecheckt te worden. ...
Lees meer

Cookiebeleid