Recht - Gebreken/garantie

Recentelijk toegevoegde tips & adviezen

RECHT - 03.05.2021

“Hoe moet ik de offerte laten ondertekenen?”

We kregen de vraag van een abonnee of zij de offerte alleen onderaan op de laatste pagina moet laten tekenen of op alle pagina’s. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: laten ondertekenen is helemaal niet verplicht, maar wel slim. Hoe zit dat? De offerte is een schriftelijk aanbod. Als de klant daar ‘ja’ tegen zegt, is er sprake van een overeenkomst. Ook als hij dat mondeling doet. Ondertekenen is dus geen noodzaak, maar … wel slim, want als er onenigheid ontstaat, staat u sterker met een ondertekende offerte. Betreft het een complexe offerte en is er veel geld mee gemoeid, dan is het slim om alle pagina’s te laten paraferen. Tip.  Heeft u geen offerte uitgebracht en wel een positief verkoopgesprek gehad, stuur dan een gespreksbevestiging waarin u vermeldt wat er is afgesproken en uiteraard vraagt u een exemplaar ondertekend retour. ...
Lees meer

NETWERKEN - 21.04.2021

De Cowerkclub een alternatief voor netwerken?

Als zzp’er moet u uw bedrijf alleen runnen. Met financiële kwesties kunt u bij uw boekhouder/adviseur terecht. Om te sparren en om met ‘gelijken’ van gedachte te wisselen, zijn er zogenaamde ‘netwerkclubs’. Corona. In deze coronatijd komen deze echter niet of alleen online bij elkaar. Tip. Vindt u het fijn om met andere online ‘samen te werken’, dan kan dat nu via de Cowerkclub ( https://www.cowerkclub.nl ). Het is een (gratis!) online videoplatform waar u met andere in allerlei ruimtes plaats kunt nemen. Al deze ruimtes hebben een eigen functie. ...
Lees meer

DEBITEUREN - 30.03.2021

Hoe kredietwaardig is uw klant?

Hoe weet u of de klant met wie u zakendoet kredietwaardig is? Dat is een vraag waar veel ondernemers nu mee te maken hebben. Wat kunt u doen?
Lees meer

FACTUUR - 30.03.2021

Hoelang is een factuur geldig?

Een abonnee vroeg ons hoelang een factuur eigenlijk geldig is. Oftewel: na hoeveel jaar kunt u alsnog uw geld opeisen? Welnu, dat hangt ervan af of de klant een zakelijke of een particuliere klant is. Deze termijnen verschillen namelijk. Particuliere klant. Voor consumenten gelden er aparte verjaringstermijnen voor producten en diensten. Voor producten is deze slechts twee jaar en voor diensten is deze vijf jaar. ...
Lees meer

CONTRACT EN VOORWAARDEN - 15.03.2021

Annuleringskosten moeten redelijk zijn

Een aanstaand bruidspaar annuleert hun bruiloft bij een zaaleigenaar vanwege corona. Zij hebben al € 3.000 aanbetaald, welk bedrag zij van de zaaleigenaar terugvorderen. Deze weigert met een beroep op de algemene voorwaarden.
Lees meer

PROCEDURE - 15.03.2021

Wraking van de rechter

Wraking is steeds meer in het nieuws. Hoe werkt wraking? Hoe groot is de kans op succes? Wat kunt u er eigenlijk mee winnen? Wat is goed om nu hierover te weten?
Lees meer
Recht - Gebreken/garantie

Meest gelezen tips & adviezen

BETALINGSVERKEER - 02.03.2021

Online nog maar tot € 50 met cadeaukaart betalen

Europese anti-witwasregels verplichten acceptanten van sommige cadeaukaarten bij online aankopen een maximum van € 50 te hanteren. Dat geldt ook als de waarde van de cadeaubon hoger is. Wat moet u weten?
Lees meer

DEBITEUREN - 30.03.2021

Hoe kredietwaardig is uw klant?

Hoe weet u of de klant met wie u zakendoet kredietwaardig is? Dat is een vraag waar veel ondernemers nu mee te maken hebben. Wat kunt u doen?
Lees meer

INTERNET EN RECHT - 08.02.2021

Kopen op afstand: hoe zit het ook alweer als u verkoper bent?

Er wordt meer en meer online besteld en de regels voor het kopen op afstand zijn in de loop der tijd dan ook aangepast. Hoe zit het ook alweer? Waar moet u zich als verkoper aan houden als u aan consumenten online verkoopt?
Lees meer

Cookiebeleid